DERS: Fen ve Teknoloji
SINIF: İlköğretim 7. Sınıf
KONU: Prizma ve Renk
MODEL: ADDIE Tasarım Modeli
ADDIE Tasarım Modeli aşamaları
İngilizce baş harflerinden yararlanılarak isimlendirilmiştir.
Analyze
|
Analiz
|
Design
|
Tasarım
|
Development
|
Geliştirme
|
Implementation
|
Uygulama
|
Evaluate
|
Değerlendirme
|
ADDIE ÖĞRETİM TASARIMI
MODELİ
A
|
Analiz
|
·
soruları yanıtlanmalıdır.
|
D
|
Tasarım
|
|
D
|
Geliştirme
|
|
I
|
Uygulama
|
|
E
|
Değerlendirme
|
|
1) ANALİZ
Yaş:
12-13
Sınıf:
7. Sınıf
Sınıf Mevcudu: 25
Önerilen Süre: 8 ders saati
Genel Yetenekler: Okuma, yazma, konuşma.
Özel Yetenekler: Resim yapabilme, görsel okur-yazarlık(Genel
olarak öğrencilerde mevcut olan bir özelliktir fakat sınıftaki bazı
öğrencilerde yeterli olmadığı görülmektedir.)herhangi bir müzik aleti
çalabilme, şarkı söyleyebilme, spor yapabilme, yabancı dil öğrenmeye yatkınlık,
bilgisayara ilgi.
Ön Yeterlilikler: Öğrenciler, 6.
sınıf Fen ve Teknoloji dersinin ışık ile ilgili konularında, bu üniteye temel oluşturan,
ışığın madde ile etkileşmesi sonucu gözlemlenebilecek olayları tanımışlar ve bu
olaylardan yansıma olayı ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmışlardı. Bu konuda
ise ışığın kırılması ve soğurulma olaylarının yanı sıra, prizma ve renk
konusunun üzerinde durulacaktır.
Özel Durumu Olan Öğrenciler:
Öğretmenler,
önerilen öğrenme etkinlikleri yapılırken, görme bozukluğu olan veya renkleri
ayırt edemeyen öğrencilerinin durumlarını dikkate almalıdır. Bazı etkinlikler
okul dışında yapılabilecek gözlemleri içerdiğinden, bazıları da karanlık ortam
gerektirdiğinden zamanlama ve planlamaya dikkat edilmelidir. Ünitede verilen
öğrenme, öğretim ve değerlendirme etkinlikleri öneri niteliğindedir. Öğretmenler
fiziki şartları da dikkate alarak tüm öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak
uygun bir öğrenme ortamı hazırlamalıdır.
Somut İşlemler Dönemi: (7 – 11 yaş)
®
İlköğretim çağındaki çocuklar bilişsel
yeterlik bakımından çok hızlı gelişirler.
®
İşlemi tersine çevirebilirler.
®
En üst düzeyde gruplama yapabilirler.
®
Benmerkezcilik yoktur.
®
Somut olduğu sürece karmaşık
problemleri çözebilirler.
Soyut İşlemler Dönemi: (11- üzeri)
®
Ergenlik döneminin başından itibaren
düşünme biçimleri değişebilir. Yetişkinler gibi düşünebilirler yani soyut
olarak düşünüp akıl yürütebilirler.
®
İdeal fikirleri, değerleri, inançları
oluşmaya başlar.
®
Tümevarım tümdengelim ve ergenlik
benmerkezciliği vardır.
®
Kendine güvenmeme verilen işi iyi
yapamama kaygısı vardır.
®
Düşündüklerini uygulamaya
meyillidirler.
®
Karmaşık ve bilimsel problem
çözebilirler.
Görsel Okur-Yazarlık: Genellikle tüm öğrencilerde mevcuttur fakat
bunu bazıları etkin bir şekilde kullanırken bazıları da gerek derse olan
ilgisizlik gerekse o anki ruh hali nedeniyle bu özelliği kullanmazlar.
Daha Önceki Öğrenmeler: Daha önce görülen fen ve teknoloji
derslerindeki konularla ilgili yapılan testlerde ve uygulamalarda öğrencilerin
bir kısmının geçmişteki temel bilgileri hatırladığı bir kısmının ise
hatırlayamadığı gözlenmiştir.
2) TASARIM
Öğrenme Stilleri: Hedeflenen
kazanımlara ulaşmak için konular, günlük hayattan örneklerle ele alınacak,
sınıf ortamında yapılabilecek gözlem ve deneylerle araştırma- incelemeye dayalı
öğrenme stratejileriyle işlenecektir.
Hedefler
Cisimlerin
renkli görünmesiyle ilgili olarak öğrenciler;
·
Beyaz ışığın tüm renkleri içerdiğini
fark eder.
·
İnsan gözünün fark edemeyeceği
ışınların da olduğunu ifade eder.
·
Cisimlerin siyah, beyaz veya renkli
görünmelerini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla açıklar.
·
Cisimlerin beyaz ışıkta ve renkli
ışıklarda neden farklı renklerde göründüklerini açıklar.
·
Gökyüzünün renkli görünmesini ışığın
atmosferde soğurulması ve saçılması ile açıklar.
·
Işığın prizmada kırılarak renklere
ayrılabileceğini keşfeder.
3) GELİŞTİRME
Prizma ve renk ile ilgili internet
siteleri ve bloglardan bilgiler bulunabilir, arama motorlarından konu ile
ilgili resimler görüntülenebilir.
Tüm
öğrencilere ulaşabilmesi için konular sosyal medyada paylaşılabilir ve internetten
soru sormalar sağlanabilir.
Renk
çemberi, beyaz ve renkli ışıklar, prizma ve renk filtreleri ile konunun
pekiştirilmesi sağlanabilir.
4) UYGULAMA
·
Öğrencilere
prizma ve renk hakkında sorular sorulur, örnekler verilmesi istenir.
·
Konuya hâkim olunabilmesi
için öğrencilere deneyler yaptırılır.
·
Tüm bunlardan
sonra öğrencilere mini-quiz yapılabilir.
5) DEĞERLENDİRME
·
Konunun yeterince
anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol edilir.
·
Öğrenciler konuyu
kavramamışsa plan, hedefler ve uygulamalar yeniden gözden geçirilir.
·
Konu bazı
öğrencilerde yavaş öğreniliyorsa ders saati uzatılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder